Imam težavo, ki mi jo lahko pomagate rešiti, če bo prav vsak med vami vsaj malo pomagal!
S kolegicami in kolegi se pripravljamo, da bi sklop tekmovanj iz RIN v okviru ACM Slovenija zaokrožili s tekmovanjem iz programiranja z uporabo slikovnih jezikov (Blockly) - torej nekaj za med Bobrom in ACM RTK.
Stvar bo temeljila na sistemu Pišek.
In sedaj prošnja. Najkasneje do srede, 11. 9. do 10h, bi nujno potreboval vsaj po 5 nalog (lahko tudi več ;-) ) za vsako od treh kategorij:
- OŠ druga triada
- OŠ tretja triada
- SŠ
Vaš predlog naj bi bil nekako tak (4 predloge torej že imamo ;-) - še vsaj 11):
=============================================================================
Predlagam nalogo za OŠ druga triada
Spoznaj Piška in jajca (http://pisek.acm.si/contents/4907%252F4902%252F6586947264732270%252F1019917885797944638%252F500716107770886984?sell=4)
Novo besedilo: Pišek želi jajce prenesti v gnezdo. Na voljo ima ukaze, ki jih vidiš na desni. Vsak ukaz lahko uporabi večkrat. Sestavi jih v pravilno zaporedje, tako, da bo na koncu jajce v gnezdu.
============================================================================
ali pa
=================================================================================
Predlagam nalogo za OŠ tretja triada
Taborniški pohod (Stopnja **) (http://pisek.acm.si/contents/4907%252F84330056771802126%252F1172680512410104139%252F1963316636614863214%252F471464403497778435?sell=4)
Novo besedilo: Tabornik Tine se pripravlja na orientacijski pohod. V sklopu tega pohoda mora pobrati vse zvezdice, ki so razporejene po polju. V ta namen si je pripravil program, ki ga ustrezno usmerja. A če ga poženeš, vidiš, da so navodila v programu napačna. Popravi program tako, da bo s pomočnjo teh navodil Tine pobral vse zvezdice!
============================================================================
ali pa
=================================================================================
Predlagam nalogo za OŠ tretja triada
Pozitivna števila (http://pisek.acm.si/contents/4907%252F1335524310189622543%252F111084607483962723%252F1674365692897792648%252F188664739562955228?sell=4)
Novo besedilo: Danih je 8 števil. Sestavi program, ki bo ta števila prebral in izpisal, koliko med njimi je pozitivnih!
Opomba za sestavljanje: Nujno je potrebno dodati teste, kjer so med podatki tudi podatki 0. Prav tako je potrebno dodati test, kjer nobeno število ni pozitivno.
============================================================================
ali pa
=================================================================================
Predlagam nalogo za SŠ
Pozitivna števila (http://pisek.acm.si/contents/4907%252F1335524310189622543%252F111084607483962723%252F1674365692897792648%252F188664739562955228?sell=4)
Novo besedilo: K izbirnemu predmetu "Čebelarstvo in klekljanje" hodi 8 dijakov. Učitelj je prepričan, da je nujno, da dijaki zelo pogosto pišejo teste. te teste ocenjuje tako, da za napačne odgovore točke odšteva. Zato dijaki pozitivno oceno dobijo že, če pišejo 0 ali več točk. Sestaviti test in ga popraviti mu ne dela težav, le moti ga, ker porabi toliko časa, da ugotovi, koliko dijakov je pisalo test negativno. Sestavi program, ki bo prebral ocene in izpisal, koliko dijakov je test pisalo negativno.
Opomba za sestavljanje: Nujno je potrebno dodati teste, kjer so med podatki tudi podatki 0. Prav tako je potrebno dodati test, kjer nobeno število ni pozitivno
=============
Nič ni narobe, če vas več predlaga besedilo za isto nalogo in za isto kategorijo! Predlagam, da besedila oddajate kar neposredno tukaj v Forum, lahko pa mi jih pošljete tudi po e-pošti.
Če vam določeno besedilo koleg(ic)e ni všeč ali menite, da ima določene pomanjkljivosti [npr. prepričan sem, da se da zgornje 4 predloge izboljšati - morda niso primerni za navedene kategorije, morda ... ]- res ni nič narobe,
==============
Seveda pa bi bili dobrodošli tudi predlogi za čisto nove naloge - mirno jih lahko sestavite in mi jih pošljete! Tam lahko zamenjate (predlagate) druge "junake" ter drugačne objekte na poti. Prav tako je možno predlagati tudi nove kocke (le opišite, kakšne je učinek uporabljene kocke).
Ana mi je poslala predloge. Hvala!! nestrpno čakam še prispevke ostalih - saj bo vsak pripravil vsaj enega, kajne!
===========================================================================================
Predlagam nalogo za OŠ druga triada
Pišek se igra (Stopnja ***)
Novo besedilo: Pišek želi vsako jajce prenesti v svoje gnezdo. Na voljo imaš ukaze, ki jih vidiš na desni. Sestavi jih v pravilno zaporedje, tako, da bo na koncu vsako jajce v svojem gnezdu. Uporabi zanko.
Predlagam nalogo za OŠ tretja triada
Zmajček barva in šteje (Stopnja ***) (http://pisek.acm.si/contents/4907%252F84330056771802126%252F1172680512410104139%252F1963316636614863214%252F471464403497778435?sell=4)
Novo besedilo: Napiši program, kjer boš pomagal zmajčku pobarvati označena polja. Zmajček si pomaga s številkama pred sabo. Prvo število zmajčku pove, koliko vrstic mora pobarvati. Drugo število pa, koliko stolpcev.
Število vrstic in število stolpcev si shrani v dve novi spremenljivki, ki ti bodo v pomoč pri reševanju zmajčkovega problema.
Opomba za sestavljanje: Ukaz »izkoplji kovanček«, bi bilo potrebno zamenjati z ukazom »pobarvaj polje«.
Predlagam nalogo za OŠ tretja triada
Novo besedilo in naslov: Štejemo števila deljiva s 3. Dopolni funkcijo »prestejStevila«, da bo program izpisal, koliko naravnih števil med 1 in n je deljivih s 3?
Predlagam nalogo za SŠ:
http://pisek.acm.si/contents/4907%252F1335524310189622543%252F557438628264981662%252F881596139114871385%252F108228172263303418?sell=4
Spremenjeno besedilo:
Učenci morajo pri urah slovenščine najti čimveč zanimivih besed in povedi. Danes so na vrsti palindromi. To so besede, fraze, števila ali katerakoli zaporedja enot (npr. zaporedja DNA),
ki imajo to lastnost, da se berejo z obeh strani enako. Pri tem so
lahko presledki tudi drugače postavljeni in se ne upoštevajo. (npr. "potop", "V elipsi spi lev."...).
Pomagaj jim, da bodo lahko hitro preverili, ali je nek niz palindrom ali ne. Napiši funkcijo JePalindrom(s), ki bo vrnila True, če je niz s palindrom in False sicer. V nizih, ki vsebujejo presledke, teh ne upoštevaj. Prav tako niso pomembne velike začetnice in končna ločila.
Predlog naloge:
http://pisek.acm.si/contents/4907%252F1335524310189622543%252F111084607483962723%252F423634416675768811%252F744073741692890004
Novo besedilo:
1. Pia si bo uredila novo kopalnico, ki jo je prej uporabljal njen brat Tilen. Ker si želi bolj dekliškega dizajna, se je odločila, da bo zamenjala ploščice na steni. Potrebovala po ploščic za 7 vrst, v vsaki bodo po 4 ploščice.
Sestavi program, ki izračuna, koliko ploščic mora kupiti.
2. Delo ji je šlo dobro od rok in hitro je obvladala veščino. Za prvo vrsto je porabila 30 minut, za drugo 28, za tretjo 26.... za vsako naslednjo po 2 minuti manj (za zadnjo, 7 vrsto torej 18 minut).
Sestavi program, ki izračuna, koliko časa je porabila povprečno za eno vrsto ploščic?
3. Tilen je opazil njeno delo in jo prosil, če še njemu pomaga obnoviti njegovo sobo. Tilen bi položil 5 vrstic ploščic v vsaki bi bilo 8 ploščic. V trgovini sta ugotovila, da stane paket z 12 ploščicami 24 EUR, če pa kupi posamezno ploščico, pa stane ploščica 2,5 EUR.
Ssestavi program, ki Pii in Tilnu pomaga pri odločitvi ali se jima bolj izplača kupiti ploščice v paketu (in koliko, če sploh jih bosta imela preveč) ali posamezno.
upam, da sem kaj pomagala. Lep pozdrav, Romana
Hvala vsem štirim (poleg Ane, Romane in Karmen še Marina), ki ste prispevali naloge. Skupaj z "mojimi" jih je dober ducat.
Res bi bilo lepo, da bi kakšno nalogo dobil še od ostalih (če vsak od MUjev prispeva danes/jutri še po vsaj eno, bova s kolegom Jeršetom lahko že pripravila poskusno različico tekmovanja - kot POC) . Kot lahko vidite iz priloženih datotek, nama manjka predvsem še nekaj nalog za drugo triado OŠ.
Naš poštni strežnik ga malo lomi. Tako sem šele sedaj dobil še Melitine naloge ... Sedaj nas je prispevalo naloge že 6 med 23-imi ;-)
Bomo do petka zjutraj dosegli vseh 23?